Een plek waar klantrelaties bloeien

Waarom De’Longhi al 3 jaar onze locatie kiest voor hun klantsessies

Johan Snoek, Commercieel Directeur De’Longhi Group
Marlous Aarts, Brand Manager Braun De’Longhi Group

Bij PLUK trainingslocatie zijn we trots om samen te werken met klanten die net zo toegewijd zijn aan klanttevredenheid als wij. We vroegen Johan Snoek, Commercieel Directeur & Marlous Aarts van het Marketingteam waarom ze al 3 keer op rij voor onze locatie hebben gekozen en wat onze locatie zo geschikt maakt voor hun bijeenkomsten.

Wie is De’Longhi?
De‘Longhi is een Italiaans bedrijf dat bekend staat om hoogwaardige huishoudelijke apparaten, met een sterke focus op volautomatische koffiemachines. Vanuit het kantoor in Breda bedienen zij de retail markt met 3 merken: De’Longhi, Kenwood en Braun. Door de toewijding aan innovatie en design is De’Longhi uitgegroeid tot een vertrouwd merk in vele huishoudens.

Nieuwe productintroducties bereiden ze graag goed voor met hun klanten. Dit doen ze middels jaarlijks exclusieve klantsessies waarbij ze toekomstige producten demonstreren en gezamenlijke lancerings acties plannen.

Het team van De’Longhi kiest heel bewust om dezes sessies op een externe locatie te hosten. Een andere omgeving dan het gebruikelijke kantoor geeft de sessies een extra dimensie. Het feit dat alles van A tot Z geregeld is geeft het team rust en tijd om zich met de klant bezig te houden.

De lat ligt hoog voor de klantsessies

Drie jaar geleden zocht De’Longhi een locatie die niet alleen praktisch & goed bereikbaar was maar óók inspirerend én klantgericht.

Wat was het eisenpakket?

  1. Minimaal 3 ruimtes: de grootste ruimte om presentaties te verzorgen voor de klant, een kleinere ruimte voor product demonstraties en een ruimte die dienst deed als kantoor voor het vaste kernteam op locatie
  2. Exclusiviteit – geen andere groepen tijdens de klantsessies
  3. Zakelijke en toch informele sfeer
  4. Een gezonde en gevariëerde lunch, een lekkernij bij de ontvangst en een afsluitende borrel
  5. Ruimte om met een groep te lunchen, variërend van 10 tot 30 personen
  6. Mogelijkheid tot neerzetten eigen koffie-apparatuur & company branding, zelfs eigen inrichting

Na uitgebreid onderzoek heeft men voor PLUK trainingslocatie gekozen.

De 2022 editie was een groot succes, mede dankzij het mooie en zonnige weer. De genodigden kregen 3 productinformatiesessies gevolgd door live demonstraties in de speciaal daarvoor ingerichte demonstratieruimte. Lange lunchtafels in de tuin maakte de Italiaanse sferen compleet. In 2023 is hetzelfde concept in de zomermaand juni herhaald met een aantal nieuwe productdemonstraties.

“We waren direct onder de indruk van de mogelijkheden van de ruimtes, de faciliteiten en de gastvrijheid.”

Vernieuwd concept in 2024

In 2024 zijn de klantsessies vervroegd naar de maand april, de Zomersessies werden Voorjaarsessies. Om het verrassend en speciaal te houden werd dit keer gekozen voor een andere opzet en aankleding van de 4 ruimtes als branded lounges voor de 3 merken: Casa Di’Longhi, Kenwood museum, Braun walk-in closet en de Climate room.

Het team had goed nagedacht over de mogelijkheden van de verschillende ruimtes om deze stijlvol en conform product branding in te richten.

Voordeel voor het interne team: meer rust in de dag, meer interactie tijd met de klant. De sessies werden compacter, zodat de klant op tijd weer huiswaarts kon keren.

Gastvrijheid en service

Onze klantgerichte benadering is de sleutel tot succes. Ruim van tevoren denken we mee met de inrichting van de ruimtes en delen draaiboeken met elkaar zodat de catering goed kan worden afgestemd op de behoefte van de verschillende groepen.

Samenvattend: waarom PLUK echt het verschil maakt:

  • Klantgericht en maatwerk
  • Heerlijke verzorging en gevariëerde lunches
  • Informeel contact en direct kunnen schakelen bij wijzigingen

“De persoonlijke aandacht en de flexibiliteit van het team maken echt het verschil” zegt Marlous Aarts. “Ze denken met ons mee en zorgen dat alles op rolletjes loopt. Alles kan, niks is te gek”.

"Inspirerend, klantgericht exclusiviteit, zakelijk & informeel, gezonde lunch & borrel"

Klantsessies organiseren?

Wil jij net als De‘ Longhi ook exclusieve klantsessies organiseren bij PLUK? Of heb je speciale wensen voor een bijzondere teamdag? Wij denken graag met je mee en creëren een programma op maat dat perfect aansluit bij jullie wensen. Onze locatie biedt talloze mogelijkheden. Naast vergaderen kunnen we ook leuke teambuildingactiviteiten verzorgen.

Sluit de dag af met een gezellige borrel bij eenknisperend vuurtje in onze groene tuin.

Wees van harte welkom!

Met groene groet,

Connie